?

Log in

No account? Create an account
 
 
29 January 2009 @ 12:06 pm
Lost 5x03 Jughead - review  
Oh-my-God and WTF indeed.

Team OMG WE STILL NEED TO GO BACK!!!

1. Well, I missed Hurley and Sun, but I could do with a Kate-less episode. And I'm not missing Jack and Sayid because I just know they spent this episode making out in the infirmary, or so I decided. -nods-

2. NO BEN! AN EPISODE WITHOUT BEN! *sighs* Oh, thanks. I had enough.

Team Latin is teh awesome

3. So, the Others speak Latin?

Oh, the CRACK I'm writing out of this. Why, I studied Latin for five years in high school, I know what I'm doing. Oh God. I was cracking up.

3b. That said, Juliet actually has a surprisingly good accent. Young!Widmore couldn't speak it for the life of his and blondie wasn't too bad at it. Now I want Richard speaking Latin.

3c. Or Juliet and Sawyer can have Latin lessons. Anyway, I totally loved Juliet here.

3d. Or better, next week on Craphole Island: Juliet gives Latin lessons in between flashes.

4. However, Sawyer -> ♥. He didn't have much to do but really, I just love the guy when he's all snarky and teams up with Juliet.

5. Argh, Looocke. Be nicer. *sigh* Even if you're interesting again. Not that you've got me back in your graces. And anyway, Sawyer crashed with you and you've been the Others' leader for about five minutes. PRIORITIES, John. Priorities.

5d. SOMEBODY GO PUSH THAT PLANE OFF THAT CLIFF!

6. Where did I see young!Widmore anyway?

7. So, I call that Widmore wanted to become the leader, maybe he was even doing it, then Ben comes along and byeee, Charles.

8. RICHARD!!!!!!!!!!!!!!!!! Oh God. I'm seriously developing a Richard crush here. I loved his conversation with Locke and the fact that he's level-headed and just, well, he's a good character indeed. Why the hell did he ever let Ben become the leader?

Team please hope that Daniel never tells you he loves you

9. I love Miles. Seriously. He's just so great. I want him and Sawyer to have a spinoff.

10. Aw, Daniel. I mean, I like that we found out he isn't as cute-likeable-squishable as he seems but it just makes him more interesting.

11. Poor Charlotte. I guess that being in love with Daniel equals having sex with Sayid, except that at least with Sayid you HAVE SEX.

12. The ending was... aw. Oh Daniel. I seriously hope she survives.

13. The bomb thing was interesting but I don't have an idea how they're playing it out. I sure as hell hope it doesn't have to blow up in the present.

Team we like to dress in blue

14. Baby birth scenes -> boring. But at least this one was done... meh, half-right. I mean, it was plausible.

14b. Oh, Des, you really can't renounce wearing shirts that show all of your chest? Not that I complain, even if the colors completely clashed with everything else you were wearing. But mm, when he was going around screaming for the doctor it was kinda awesome.

15. I love that the boat is blue and they all wear blue. But Des, red scarf and blue shirt? Seriously?

16. And then they sold me on the baby when they said he was named Charlie. I mean. Finally. Aw, I so hope they don't get screwed up.

17. I loved Penny being righteously pissed off at Des. I love him but well, I can't expect her to stand everything just like that. Well done. And aw, she's coming too! God, please, someone tell me that nothing happens.

18. Also because 'I'm not ever going back?'. Ah, Des, I predict you're wrong.

19. The Oxford part was great and I also like the Widmore meeting, even if I think he gave in too easily. Well, Widmore was and is a dick I guess.

20. I think it's safe to say that Mrs. Hawking -> Dan's mom at this point.

21. Not related, but will someone please explain me WHAT are they going to do with all of these kids? Because apart from Clementine who will have to turn up sometime, we have Walt, Aaron, Ji Yeon and version 2.0!Charlie. Are they bringing them to the island? Are they being left behind? Will we have some island kindergarten then (I surely hope not)? I mean, when you have kids you can't just go and be all 'oh, fine, I'm going back and staying there.'

22. Random thing: we wants Jin back. Thanks so much.

23. Overall: I really, really liked it. Good episode, kept you interested, had a lot of good moments, I'm liking what they're doing with Desmond even if HI, WHERE THE HECK IS CLAIRE AND WHY DOESN'T ANYONE MENTION HER (not that I care about Claire, it's a matter of principle here) and I seriously, seriously hope Charlotte isn't going. Blah. I mean, she didn't even have sex, this is cheating. *scowls*

But oh, show, you fuck with my head and I'm confused but I still love you so.
 
 
feeling: contemplativecontemplative
 
 
 
halfdutch: Daniel by adina mpjhalfdutch on January 29th, 2009 11:24 am (UTC)
Ahh, the amazing team names continue! :)


And several good points!

*processes for polls*
the female ghost of tom joad: lost faradayjanie_tangerine on January 29th, 2009 11:39 am (UTC)
Ha, I can't wait for the polls!!! And this year I decided to crack the team names moreso than last. ;)
Adina: Lost: in Locke's headadina_mpj on January 29th, 2009 11:39 am (UTC)
lol..team Latin FTW!!!
13. The bomb thing was interesting but I don't have an idea how they're playing it out. I sure as hell hope it doesn't have to blow up in the present....um and wasn't the bomb that was covered with thick layers of concrete in the Swan..??..just thinking..
RICHARD is just pure awesome!!!
i like the epi a lot..we got lots of answers for a change...so not lost XD
the female ghost of tom joad: lost -> wednesday #2janie_tangerine on January 29th, 2009 11:40 am (UTC)
13. The bomb thing was interesting but I don't have an idea how they're playing it out. I sure as hell hope it doesn't have to blow up in the present....um and wasn't the bomb that was covered with thick layers of concrete in the Swan..??..just thinking..

Uuuuhm, that could be a good option! The sickness and all could have been because of the radiations... great point!

Richard -> OHGOD. It's seriously not sane how I'm crushing on him. Team Latin wins!!

Yep, they gave answers but now I'm more confused than ever so I guess it's exactly their style? ;)
(no subject) - adina_mpj on January 29th, 2009 11:49 am (UTC) (Expand)
inthekeyofd: Foxy-leather-mediocrechickinthekeyofd on January 29th, 2009 12:21 pm (UTC)
Richard pwns all, my Richard crush is right there with yours, the man is just so freakin' COOL.

Poor Charlotte, I don't want to see sad Daniel, but if they go back in time, will she still be alive?

Des though, totally fit in with the university though, I swear he could have been a professor.

widmore, good god, was the man never a dick?

Charlie..I loved that, especially when you consider it's Charlie not Charles, one gave him his life, one tried to take it away.

the female ghost of tom joad: lost charliejanie_tangerine on January 29th, 2009 12:24 pm (UTC)
Considering what Penny said I doubt she'd name her baby after her dad but it just made things so meaningful. *sigh*

Richard is just so GREAT. I love Richard.

And I hope she's alive too. And I'd like to know what's up with her since she's the only one having problems. Maybe since she was born there she can't stand the whole time traveling business? And I wish Des was my professor lol.

Widmore? Probably never was. ;)
Bloody Rock God: mario jackaussiephil on January 29th, 2009 12:25 pm (UTC)
You speak Latin? YOU MUST BE AN OTHER. TELL US WHAT YOU KNOW.

The Miles/Sawyer spinoff has potential. Sawyer kills people, then Miles comes along and finds out where the dead guy hid the money.

The big theory about the bomb is that that's what was buried under the hatch. Remember Sayid telling Jack about the concrete? DANIEL TOLD WHATSHERNAME TO USE CONCRETE (or lead).

Penny is going to L.A. I can't tell you that nothing will happen. Benry is there, remember.

I'm seriously wondering what's going on with Claire. I need my Sydney Chip Shop Girl fix.
the female ghost of tom joad: lost jack **janie_tangerine on January 29th, 2009 12:28 pm (UTC)
Ha, I studied it for five years at high school, it was obligatory. Not that I actually speak it because that isn't the point, but I understand it and I can read it. AND HA, I'M KEEPING MY SECRETS FOR ME. *is clueless*

LOL, that's awesome! I like it. They'd make quite the team.

Oh, yes, there was the concrete there indeed. Oh God. So Des lived three years over an atomic bomb? Oh Jesus.

**sigh* That's what I worry about. That's what I worry about.

I'm wondering that, too. Bzuh???
°°  £å  §âM¥  °°: Lost * Des readslasamy on January 29th, 2009 12:25 pm (UTC)
such an awesome episode.
Giassai...squeeai in diretta lol

con sti pampini ci aprono un asilo sull'island sìsìsìsì

lol Team!Latin XD

Kate...può scomparire dalla faccia della Terra e nessuno ne soffrirebbe XD
the female ghost of tom joad: lost desmond GUHjanie_tangerine on January 29th, 2009 12:29 pm (UTC)
LOL giassò eccome XD

Oddio si e Hurley fa la babysitter? XDDDD

ECCO appunto lol ;)
(no subject) - lasamy on January 29th, 2009 12:34 pm (UTC) (Expand)
(no subject) - janie_tangerine on January 29th, 2009 12:38 pm (UTC) (Expand)
(Deleted comment)
the female ghost of tom joad: lost boone/clairejanie_tangerine on January 29th, 2009 01:06 pm (UTC)
He, I know, but I'm a sap. At least it was better than nothing in that department. ;)

For once no O6 wasn't too bad! Even if I need to see Sayid again. *sigh*
M: the unchosen ones [lost]_chica02 on January 29th, 2009 01:32 pm (UTC)
2. I agree. I like Ben more than you, but sometimes a break is needed from the man. Detox, so to speak. ;)

3c. Oh yeah. Anything that involves Sawyer and Juliet together forgetting about the king and queen of emo? Sign me up!

7. Yeah, as soon as Ben and Widmore had that conversation ("everything you had, you took from me"), I knew it had to be something like that. Still all pretty mysterious though. Why did Widmore have to leave the Island and hasn't been able to find it since? How did he even get there?

17. I understood Penny being scared and against it. But its hard to blame Des for worrying you know?

21. We're probably going to see them all on the island as adults in a future jump. Wouldn't that be something.
the female ghost of tom joad: lost sawyer julietjanie_tangerine on January 29th, 2009 03:07 pm (UTC)
2. He, me and Ben are just not best friends. I could never really stand the guy much. ;)

3c. Good to hear! I'm kinda wishing for that, too. *sigh*

7. Maybe Ben sent him away? Or maybe he turned the wheel? *head hurts*

17. Nope, I couldn't blame him too. But at least I like that she stood up there.

21. Well, if it happens I'm good with it. I'd rather have adults to deal with than children.
Lou: Lost - hurley thumb upgottalovev on January 29th, 2009 02:09 pm (UTC)
well, I wrote a review for nothing because I could have pointed to yours! lol! I agree on all of it! hee!

I am soooo getting a crush on Richard too. *draws hearts*

So, I call that Widmore wanted to become the leader, maybe he was even doing it, then Ben comes along and byeee, Charles.

OMG, that is brilliant. would explain so much. heee!
the female ghost of tom joad: lost hurleyjanie_tangerine on January 29th, 2009 03:08 pm (UTC)
Ha, well, definitely great to hear it! *draw hearts around Richard with you*

I'm sure it'll turn up something like that. Geez. Really. Get a room, those two. *rolls eyes*
L: {lost} dan/charlotteneated on January 29th, 2009 02:38 pm (UTC)
OMG I so agree on everything. Richard ♥
I did like Locke a bit more, but still meh. SO agree on the PRIORITIES.

I didn't miss the O6/Ben team at all. I never thought I'd like an episode without Jack, but this one was so great.

Also Penny as a mom pwns Kate as a mom so much.
the female ghost of tom joad: lost pennyjanie_tangerine on January 29th, 2009 03:09 pm (UTC)
Aaaaah, Richard. *sighs*

Locke is never going to be on good terms with me again but still, better when he's interesting than when I just want to slap him.

Ha, Ben's presence makes miracles. I surely never miss the guy even if I did miss Jack and Sayid.

WORD. That goes on some icon. ;)
elliotsmelliot: Dan islandelliotsmelliot on January 29th, 2009 02:39 pm (UTC)
Now I want Richard speaking Latin.

Yes, please!

Why the hell did he ever let Ben become the leader?

I know! I’ve come up with a few reasons but they are big stretches in plausibility.

Poor Charlotte. I guess that being in love with Daniel equals having sex with Sayid, except that at least with Sayid you HAVE SEX.

Maybe on their journey back from New Otherton she did have sex with Sayid! Maybe every lady who died on this show has!

Maybe Des is colour blind to everything but blue. The Charlie name thing does not make it all water under the bridge but it was a start for me. Sappy yes? And he had been called let's say Frank, I bet people would be bitching that he should have been called Charlie.

Not related, but will someone please explain me WHAT are they going to do with all of these kids?

Should they be left behind and safe? Or dumped in an island Kindergarten run by Vincent with daily Latin lessons?

Random thing: we wants Jin back. Thanks so much.

Sigh, I forgot all about Jin. Hopefully that was the trick and he will stroll out of the jungle next week!
the female ghost of tom joad: lost faradayjanie_tangerine on January 29th, 2009 03:13 pm (UTC)
Now we need to know! Was there a school? Did Richard speak Latin because being immortal he was in ancient Rome, too? Oh, the dilemmas.

Ha, maybe she had! Who knows. Well, if she did at least she, you know, had sex with Sayid.

WORD about the Charlie name. That's exactly it. It doesn't make everything disappear at least for me but it was a touching gesture for how sappy it might have been and at least... well, it shows that he does acknowledge it. Then one might have other issues but for me it was a good start, too. And really, if they named him any other way I'm sure what you said would have happened.

OMG and maybe Vincent teaches them Latin, too! God, that's too crack even for me.

I think there's some good chance he's jumping out next week from somewhere. Hey, he's in the regulars, they can't keep things like this for much longer.
(no subject) - elliotsmelliot on January 29th, 2009 04:11 pm (UTC) (Expand)
alemyrddin: Charlie fatealemyrddin on January 29th, 2009 04:02 pm (UTC)
4. re: Sawyer and Juliet. You know how much I love them, right? However, I wish they would stop making them run left and right. They have to think and talk! They had barely time enough to breath, it makes them seem like animals thay you can shove all around the island. And I don't like that, those characters deserve respect!

5. PRIORITIES, John. Priorities. LOL. But he is way more interesting when Ben's not around playing puppet master with him,

6. he looks a lot like Carl. A little too much not to be on purpose. Or maybe I'm seeing things, who knows. Too much Lost can give you visions!!

13. The bomb could be already playing a part, in being the source of at least a part of the island's weird energy.

17. Penny is awesome. And I missed the part where they said they named the baby Charlie, so now every time I read about it I have to go 'aww' again! :)

20. *nods*

It was a good one. I didn't even notice the o6 were missing until the end. Entertaining, it moved the plot forward, and the pieces are falling in place. That alone makes me squee a lot!! :)
the female ghost of tom joad: lost charliejanie_tangerine on January 29th, 2009 08:08 pm (UTC)
4. Yep, that'd be nice, too. But they'll have to sometimes, this can't go on all season... I hope.

5. Heee, priorities indeed. But yeah, interesting at least!

6. He did look like Karl. God, now if he's his son, too, and Ben didn't want Alex to be with him because he was... oh God. ROMEO AND JULIET!!!!!!!!!!

13. Yeah, I thought that too. I just hope it doesn't end with the atomic explosion.

17. AAWW indeed.
everybody__lies: [lost] on your owneverybody__lies on January 29th, 2009 04:18 pm (UTC)
LOL that last line pretty much sums up my relationship with the show. XD
the female ghost of tom joad: tangerinesjanie_tangerine on January 29th, 2009 08:08 pm (UTC)
LOL I think it's a very common feeling. ;)

(and hi!)
Janice: lost s5 picjaydblu on January 29th, 2009 04:30 pm (UTC)
Um, omg baby Charlie. Died.
Richard was just so stunningly beautiful that it was easy to watch his scenes. I think I'm kind of a lot in love with him now.
Your #5. Agree. Locke's just like, "later 815 bitches, these are my people". Um, damn.
I thought the episode was kind of meh at the beginning, but by the end, I was like, oh shit show, I luv you. So much. It was just so interesting (I thought) and moved right along nicely.
the female ghost of tom joad: lost -> wednesday #2janie_tangerine on January 29th, 2009 08:09 pm (UTC)
*dies with you* And mmmmm, yes. Riiichard. Mmmmm. *is not exactly coherent*

Well, not that I expected him to be cool for much longer, but still.

Hee, by the beginning I was flailing at Desmond's chest, lol. At least there was that! And then yes, I love you show indeed.
(no subject) - jaydblu on January 29th, 2009 09:12 pm (UTC) (Expand)
just a girl: [lost] charlie&claire; together_touched on January 29th, 2009 09:26 pm (UTC)
not that I care about Claire

AHEM, I CARE ABOUT CLAIRE!!! lmao. ;)

Okay, sorry...err, just had to get that out of my system. And I still have mixed feelings about Desmond and Desmond/Penny possibly getting their happy ending with a family, when MY CHARLIE had to die. Grr. Damn, show! *shakes fists at you*

Back in a bit, with more thoughts when I'm able to calm down. lmao.
the female ghost of tom joad: lost clairejanie_tangerine on January 29th, 2009 09:32 pm (UTC)
LOL no it's good that you do! ;)

It's not like I have issues with Claire or anything, but since Charlie died I just lost interest in her to the point that I'm not exactly caring right now. I mean, I want to know where she is on a matter of principle and I want Aaron to be back with her but that's it.

Oh don't worry about that, I can introduce you to a couple of people that feel exactly that way. I don't think that Des/Penny are getting their happy ending until I see it in the last episode of S6 though, if they go to LA and Ben is there I see grim times ahead. Also, all the 'I'm never going back?' is totally foreshadowing that he IS going back. For me, I like it until now. I'm not liking how they dealt with Charlie's death still but at least here they had something.

;)
(no subject) - _touched on January 30th, 2009 05:13 am (UTC) (Expand)
(no subject) - janie_tangerine on January 30th, 2009 10:43 am (UTC) (Expand)
(Deleted comment)
the female ghost of tom joad: lost -> generaljanie_tangerine on January 30th, 2009 12:40 am (UTC)
LOL we need a Reyes family spinoff and a Sawyer/Miles one. -nodnod-

God, if S6 is like that I'll scream. But really, they have Walt (I consider him as next generation too even if he was in there from the beginning), Charlie 2.0, Clementine who will have to turn up sooner or later, Aaron and Ji Yeon, what the hell are they going to do with them? Not Walt since I guess he can take care of himself but.. :/

LOL, true about Daniel too!