?

Log in

No account? Create an account
 
 
06 November 2009 @ 09:29 am
Supernatural 5x08 'Changing Channels'  
Fuck this and fuck class, I need to review now before I forget stuff. Let's just hope I'm done in ten minutes.

1. OMG THIS WAS LIKE FUCKING MIND-BLOWING. WHAT.

2. So I was cracking up like woah three seconds after the credits started. The sitcom. Oh Jesus THE SITCOM I DIED I DIED AND THEN SAM FOUND THE GHOST IN THE CLOSET. I need that song on my mp3.

3. Dean fangirling Dr. Sexy MD was... PFFFFF. HE'S SO GAY FOR DR SEXY let me tell you. When he was like 'he wears cowboy boots not sneakers' I was like SERIOUSLY. And the nurses ogling them! And the Izzie and Denny and Cristina spoof! And more than that, THE ELEVATOR. GOD. THE ELEVATOR. Now I want to write Dean/Cas elevator-in-the-tv-show-porn. I watched enough Grey's to be familiar with that.

Though wait, so Sam was supposed to be a mix between Burke and McSteamy and Dean was supposed to be McDreamy or stuff? God, I loved it.

4. THE JAPANESE QUIZ SHOW = OMGWHAT. I was like 'RUBY GTFO' and then 'ewwwwwwwwww' when Sam got hit because seriously, what. Crazy. And then THERE WAS THE MOST EPIC CAS ENTRANCE EVER. BECAUSE IT WAS SO MUCH LOL OH GOD. Also, Dean speaking Japanese? Hot. Hot. Hot. *kink hit*

Though seriously, is someone wanking about how he answered his question? Because really. I mean. He didn't even fucking know what he was saying.

4b. THE TRICKSTER DOESN'T LIKE PRETTY BOY ANGELS.

I THREW A FIT.

5. THE HERPES COMMERCIAL OH GOD BRB LAUGHING MY ASS OFF. Same thing with the sitcome oh my god. When they went and pulled the trick on us I was already crying from laughter.

6. CSI spoof = PERFECTION. Jesus when Dean was saying 'I hate crime procedural shows' I was like YES YES I LOVE YOU because God, I hate all of them except for CSI NY which has Gary Sinise and therefore can't suck. And they don't wear sunglasses. And THE HORATIO CAINE IMPRESSION OH GOD Jared was awesome in that. *snort* Also considering that IMO Miami is the most uselessly boring one it was even funnier.

7. So Sam being the car was a Knight Rider spoof? Damn, I totally missed that one. Though well, I cracked like a few other things.

8. I LOVE HOW THEY WERE ALL CONCERNED ABOUT CAS, THE BOTH OF THEM. CAN I HOPE IT'S THE START OF MY BFFS OT3??

9. By the way, before going on to serious things, I maintain that Castiel was beat up because he was fighting the Smoke Monster on the island. Or anyway I maintain that he sent Cas in Lost, lol. God, if only they had done this in S3 when Lost was against them...

10. SO WHAT THE FUCK THE TRICKSTER IS GABRIEL?? My mind went like 'WHAT' for one full minute before catching up with it. And jeeez aren't those angels totally fucked in here? I mean they get bored and yay, let's become a pagan God and kill people?

Whatever, it's so freaking cool that I'll overlook the fact that they're using lore as they please, lol.

11. I loved that they left him alive though. Though well, how do you kill an angel? I guess they just could either leave him there or free him. :/

12. ARGH I HOPE IT DOESN'T END UP WITH THEM KILLING EACH OTHER ;____________; even though well, Raphael when Dean and Cas questioned him was like 'PESSIMISM ALL OVER', Gabriel!Trickster here is 'EVEN MORE PESSIMISM ALL OVER' and Zach is usually like 'YOU GIVE YOURSELF OVER OR EVEN MOAR PESSIMISM ALL OVER' so maybe it's just that the angels are depressing pessimists who can't have fun and when they think it has one bad outcome they don't consider other options? I hope? Please? Even though it'd make sense if they would but... ;_;

13. Also wtf with any other angel going at Cas like 'SEARCHING FOR GOD? I'M SURE IT SUCKS'. I mean, right, I guess they would but whaaat. Can there be like ONE of the bunch on his side? No, eh?

14. Was it me or at one point Sam was like 'you don't mess with Cas and hope we forget it'? Because as I said before, I want my BFF OT3 sooner than later.

15. Also, I loved Dean being like 'STAND UP TO YOUR FAMILY BITCHES (like my bff is doing)'. Because hell, YES. That.

16. I maintain that Cas got on the car with them and they went to a diner and bonded over flipping TV shows and Cas was like 'I was in this weird show where crazy people crash on an island and I was fighting this entity which looked dangerously like a demon but was a smoke monster' and those other two would be like 'WHY DID YOU GET THE EXCITING WTF ONE?'.

Yeah, I might want to write that. Someday. Someday.

17. And how does this show manage to pull deep fried angst out of freaking deep fried CRACK? Because the last ten mins after the Knightrider spoof ended were seriously making me want to cry and for all the rest of the episode? Totally NOT that.

18. Herpes commercial = win.

19. I'm sure I had more important things to say but I should have been heading to class already and I'm not and I need to run and see you this afternoon with the vampire porn.

I love this show. Did I say it already? <3
 
 
 
Jenni: spn › castiel » filled up with doubtonlyechoes on November 6th, 2009 12:03 pm (UTC)
By the way, before going on to serious things, I maintain that Castiel was beat up because he was fighting the Smoke Monster on the island. Or anyway I maintain that he sent Cas in Lost, lol. God, if only they had done this in S3 when Lost was against them...
YEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS OMG CAS VS. THE SMOKE MONSTER.

That is all I have to say for now.
the female ghost of tom joad: lost/spn crossoverjanie_tangerine on November 6th, 2009 09:53 pm (UTC)
YOU KNOW IT'D BE THE MOST EPIC THING EVAR. WOULDN'T IT FUCKING JUST???????????????????
These aren't the droids you're looking for.: sawyerelvisglasses5 on November 6th, 2009 12:21 pm (UTC)
I agree: Cas vs. Smoke Monster FTW! And didn't we find out in the Lost finale that Jacob is connected to the smoke monster or something? So, Cas was facing off against Marksha Lucifer already? No wonder he looked a little worse for wear...
the female ghost of tom joad: lost/spn crossoverjanie_tangerine on November 6th, 2009 09:53 pm (UTC)
YES! HE ALSO MET JACOB AND GOT MIGHTY CONFUSED. Shit, tomorrow I'm so writing that. I need to. And yeah, he so was. lol.
Lou: supernatural - jensen guffawgottalovev on November 6th, 2009 02:09 pm (UTC)
ok, so now I want to see Castiel on the island, omg. do it, do it!

I laughed so frigging much. and wow, I don't think Dean could have been more flustered with lust at Dr Sexy, it was so frigging hilarious. Props to the boys this week, both were fantastic!
the female ghost of tom joad: supernatural deanjanie_tangerine on November 6th, 2009 09:52 pm (UTC)
I'm doing it!!! Tomorrow or the next day I'll see to crank some crack up. I physically need to write it.

It was so good!!! And Dean had the hots for Dr. Sexy. So. Much. And a cowboy boots fetish. ;)
bold_seer: cas and coatbold_seer on November 6th, 2009 05:18 pm (UTC)
I, too, was almost late for my afternoon class because of SPN - but who cares? :)

THE TRICKSTER DOESN'T LIKE PRETTY BOY ANGELS.

THE EP WOULD HAVE BEEN WORTH IT FOR THAT LINE ALONE!!! Oh, and I squeed so when Cas entered the show!

But I loved all of it. The whole reveal about the Trickster was - wow!

Dr Sexy. He was actually called Dr Sexy. That was so awesome.

And the commercial - Sam, so unwilling to say his lines. XD

Jared as Horatio Caine = brilliant. And the sunglasses at midnight thing!

Now I want to write Dean/Cas elevator-in-the-tv-show-porn.

Please do. ;)

the female ghost of tom joad: supernatural castieljanie_tangerine on November 6th, 2009 09:51 pm (UTC)
SPN makes everyone late I guess? XD

OH YES THAT. GOD PRETTY BOY ANGELS. I DIED. I DIEEED.

The trickster thing was seriously gold. I was like WHAT THIS IS AWESOME.

Yep. They called it Dr. Sexy. I love them so much it's not even funny.

LOL WELL HE GOT TWO STDS WITHOUT EVEN GETTING LAID. I can believe he didn't want to XDD

Pffff the CSI spoof was so perfect I can't even say.

Oh, I'm so doing that. Now that's the reason I spent six months of my life watching Grey's obsessively before I quit it..
Aurilly: chonchordsaurilly on November 6th, 2009 05:27 pm (UTC)
By the way, before going on to serious things, I maintain that Castiel was beat up because he was fighting the Smoke Monster on the island.
THIS. I WANT FANFIC. NOW!!!! That would have been the best addition! The only thing to make it really perfect. Or if there had been just one minute of someone being like, "Push this button! Push it!" and Dean and Sam have to enter the numbers and push it and then go to the next tv show.

Sammy... oh Sammy just OWNED this episode. The herpes commercial. I cried with laughter. And both of their faces during the cop procedural. And the sunglasses! I literally started clapping when they got to Knight Rider.

That was the best hour of television I have watched in years. YEARS. I want to watch it again right now!
the female ghost of tom joad: lost/spn crossoverjanie_tangerine on November 6th, 2009 09:49 pm (UTC)
I'M DOING THAT I SWEAR THAT I AM. I ALREADY FOUND A FRIEND OF MINE WILLING TO MANIP THAT. TOMORROW I'M DOING THE CRACK. -NOD-

And yeah, THIS CALLED FOR A LOST MASH-UP. LOL THE NUMBERS IDEA = GENIUS.

Sam was so great!!! <3333 The herpes thing was LOL. The cop was so priceless. And now I wish I remembered Knight Rider but I was like six when it aired here *headdesk*

IT WAS SO GOOD.
Louquantumdoll on November 6th, 2009 05:46 pm (UTC)
I want more of this Dean/Cas sexin'-in-the-tv-elevator and Cas on the Island. If thats where Cas did go I hope he gave Jack an angel slap (Can I expect a smack for suggesting such a thing?)

I ached for about an hour after watching this episode, and can we assume that Cas always makes OTT entrances whenever Dean goes missing?? *Pats lapdog Castiel*
the female ghost of tom joad: supernatural cas tweetjanie_tangerine on November 6th, 2009 09:47 pm (UTC)
I'm writing both. Dammit. I don't know when, probably when I'm supposed to sleep because I also need to finish stuff I had a freaking DEADLINE for, but I need to do both. The Lost one especially. ;) And ha, I'm not smacking you! Though I dunno about the slapping, I happen to be one of the three people who like Jack, lol. But I'll see how it goes. ;)

can we assume that Cas always makes OTT entrances whenever Dean goes missing?

That's why I <3333 him so much. *sigh* And I'm still flailing/aching over it. <3
catoasapun: [SPN] Sam 'n Dean save the daycatoasapun on November 6th, 2009 08:29 pm (UTC)
Dean fangirling Dr. Sexy MD was... PFFFFF. HE'S SO GAY FOR DR SEXY let me tell you.
Right? Dude. Dean is hella into guys. XD

8. I LOVE HOW THEY WERE ALL CONCERNED ABOUT CAS, THE BOTH OF THEM. CAN I HOPE IT'S THE START OF MY BFFS OT3??
AWWW YES! I loved that! It really shows how they've come to count him as one of their own, and i freakin' love that.

SO WHAT THE FUCK THE TRICKSTER IS GABRIEL?? My mind went like 'WHAT' for one full minute before catching up with it. And jeeez aren't those angels totally fucked in here? I mean they get bored and yay, let's become a pagan God and kill people?

Whatever, it's so freaking cool that I'll overlook the fact that they're using lore as they please, lol.

I LOVED IT AND IT BETTER MEAN WE GET MORE GABRIEL LATER THIS SEASON, NO JOKE.


LOLOLOL HERPES COMMERCIAL. Poor Sammy, that's two weeks in a row he's had an STD. +
the female ghost of tom joad: supernatural -> generaljanie_tangerine on November 6th, 2009 09:45 pm (UTC)
Dean is so bi it's not even funny. Tho well, Dr. Sexy was pretty sexy. I have to give props to him there.

I LOVED THAT SO MUCH TOO! Ha, Cas = honorary Winchester. He also has the necessary baggage!

YES MOAR GABRIEL NOW! I WANT HIM BACK SO BAD.

Poor Sam. And the point is that HE DIDN'T EVEN HAVE SEX!!! I mean, to get a STD at least get laid, right? ;)
Lady Macbeth: Supernatural OT3ladymacbeth77 on November 6th, 2009 10:44 pm (UTC)
Questa puntata è un CAPOLAVORO! Non ho altre parole! Tutti perfetti, tutti! E nella situation comedy sono così... gayyy! :D
Una cosa però... e la gonorrea e la mazzata nelle palle e l'herpes... ma li lasciamo stare i genitali di Sammy?! é___è
the female ghost of tom joad: supernatural -> generaljanie_tangerine on November 10th, 2009 09:44 am (UTC)
VERO? VERO? VERO? *____* stavolta ci hanno beccato come poche altre *__* E TANTO, TANTO GAY. Anche se Dr. Sexy era peggio XDD

EEEH. E dico, almeno fosse andato con qualcuno prima di beccarsi l'herpes e la gonorrea, povero amore XDD
(Deleted comment)
the female ghost of tom joad: supernatural + nick cave = otpjanie_tangerine on September 10th, 2010 10:52 pm (UTC)
INDEED! I love it so much really. And Gabriel, I miss you. Also lol yeah it's a feast for laughter indeed.

IKR? They'd make Freud happy. I think. ;)
(Deleted comment)
the female ghost of tom joad: supernatural + nick cave = otpjanie_tangerine on September 10th, 2010 11:10 pm (UTC)
Well, SPN kind of screwed up with scripture a lot, and I think I just stopped to care about whether it's accurate or not after like mid S4. Apart from screwing with scripture enough that one who hasn't read the Bible (! ;) ) totally got it on the spot, once I tried to do some fic research for something Castiel related and it was so different from the show that I just changed that part I think.

So yeah, def. not what it's cracked up to be. You need a good psychiatrist..? ;)

LOL, I think half of fandom still wonders that. Maybe it was the being-in-a-vessel thing? Because if he sprung Dean out of Hell he couldn't have been crap at fighting. Tho yeah word on the AWESOME ENTRANCE OF AWESOME. Though considering that in S5 he was pretty good on the fighting side maybe it really was a question of being adjusted to the whole being-in-a-body thing..?
(Deleted comment)
the female ghost of tom joad: supernatural + nick cave = otpjanie_tangerine on September 10th, 2010 11:22 pm (UTC)
Lol you're with one that likes talking too so no problem ;)

Oh, but I do love what they do. And they did get a bunch of stuff right so totally agreeing with you on there. I just don't expect it to match real scripture but hey, as you said, it's tv for you, so yeah, I just go with it.

I don't think he wanted to fight angels either but in S5 he had a lot more fighting skills. But yeah, the younger!theory is pretty popular too as far as I recall, so that's another good one.