?

Log in

No account? Create an account
 
 
25 September 2010 @ 12:27 pm
The vampire porn 2x03 'bad moon rising' // SPN 6x01 'exile on main st.'  
AND THE JOINT POSTS RETURN and I can use my icon again, lol. Okay, apart from that, uuuhm, please no hating in the SPN review? I'm all for discussion but since I have a divided FL I'd really rather discuss it nicely. ;)

1. DAMON, ALARIC AND ELENA WERE ON A ROAD TRIP.

Did anything else happen?

2. Right, Alaric was all chill with Damon re killing people and they eyefucked a couple times. I approve.

3. Okay, I also approve of Stefan and Caroline discussing bunnies.

4. I don't exactly approve of poor Matt being left in the dark until now and risking death from blood loss. Someone please brief him? At this point EVERYONE but him knows.

5. Mason is hot, especially in chains.

6. Tyler is getting better. He still needs to make out with Jeremy.

7. Werewolves and Aztechs? Wtf. Then again, after Lost 6x15, no weird mythology will put me off something. Still, the less they reference it the better.

8. Caroline and Matt breaking up = :((((((

9. KATHERINE BEING BACK = DO NOT EVER WANT AND IF SHE TOUCHES A HAIR ON CAROLINE'S HEAD I'LL BE PISSED. WHY DOES SHE HAVE TO GO NEAR ALL THE PEOPLE I LIKE.

10. Damon and Elena being honest = nice. Damon, if you expect her to forgive you because you were sincere with her then it's a nice fantasy, but I still want to hug his psycho self.

11. Alaric/Jenna: well, it was a wonder it didn't happen last season and they're cute, so I'll take it. It still doesn't get in the way of my Damon/Alaric anyway.

12. In conclusion: it was awesome even if the premiere was still the best until now. BUT ALSO, ALARIC IS BACK. LET'S REJOICE.

---

1. Okay, first thing, WHY DID THEY CHANGE IT TO FRIDAY. Sat. morning is not the right time to watch shows, I feel too drowsy.

2. Whatever, let's go on to serious things. Meaning.

3. Overall: I liked it. There were a couple of things which I didn't like at all, but considering where they went with 5x22 I don't think they could do much better.

4. Mostly, I kinda like how they dealt with the Lisa situation. I liked that she was comprehensive and that they tried to make her more than of a fleshed out character, but it remains that Dean went there because Sam asked him to and there's no way they're getting out of there unless they deliberately ignore it. Which would suck. But I liked that she didn't take Dean's bullshit and that she was okay with him hunting and stuff. Also Ben is still adorable.

5. On that, domesticated!Dean isn't really my thing (also, ADIDAS PANTS AND THAT PICK-UP? AUGH DEAN DRIVING THE PICK UP WAS SO WRONG XD) but I liked the montage at the beginning and the fact that he still kept the gun under his bed and the shotgun in the car made it up for it.

6. Anyway, Dean was pretty much the one who made more sense in this. And tbh sorry but if my brother appeared after one year telling me that he never said he was alive for my own benefit and then said that ooops, maybe I should drop everything and get back to hunting with people I know from Adam, I would say no too. Also the bits with the YED were making me cry or something.

7. On that: what the FUCK is with everyone lying to Dean because they thought it was better for him? That's pretty much the only thing that didn't sit well with me. BOBBY TOO? WTF? I mean, fuck it, they know how Dean is, who the hell even thought that it was a good idea to just let him in the dark? Sorry but I'm not on board with that. Tbh I was hoping for Dean that he'd punch everyone at some point. Also when a bunch of people pretend to know what's better for you without informing you, well, that's one of the things that tend to make me go NO in RL as well so yeah. Not on board with that.

8. Sam is weird. I'd like it to chalk it up to his Hell time (even if tbh if he came back just after he fell down in the hole then how much time did he spend there? O_O) but he's still weird and I don't get it. Then again. I liked Sam throughout S4 and he likes Bon Jovi, so I'm not hating him or anything. I'll be much happier when they explain it.

9. THE HUG WAS LOVELY.

10. SAM PRAYED TO CAS. YED REFERRED TO HIM TO DEAN AS 'YOUR PAL CAS'. EVERYONE WAS LIKE 'DID CAS BRING YOU BACK?'

Goes unsaid that this NEEDS MORE CAS ASAP. Maybe it's why I'm not more hyped, lol. I need my nerdy dude with wings asap. ;___;

11. Campbells: mm. I like the idea but I didn't like how everyone but Samuel was kind looking down on poor Dean. ;___; also I want Samuel's anti-wrinkle cream. I'm pretty sure that if he sold it he could retire. But hey, IT'S SKINNER BACK ON MY SCREEN, I'm on board with him at least. The other Campbells not so much, I'll have to see what they do with them. But that bit when they all got into the house and Dean was obviously feeling like they were looking down on him... mm. Do not like.

Since when I became this OMG I WANT TO HUG YOU with Dean? Right, maybe since sometime in S1. Whatevs.

12. Djinns: they're cool! :D If they all have new spins on the MOTWs then I'll be very pleased.

13. Tho seriously, Bobby not telling Dean about anything was wtf. Sam I can kinda get, with a lot of brainstorming, but Bobby... not really. Meh. That's the other MEH thing for me.

14. In conclusion: I liked the S2/S4/S5 premieres a lot better. I can't say about S3 since I've seen it once and it didn't exactly impress me back then, so maybe I liked this one better, idk. I'm also confused but it all depends on where they go and it could be awesome if they manage it, so I'll just see how it goes on. I liked that they didn't go the Jess route with Lisa (unless you count that dream, which made me go all OH DEAN again), I didn't like that everyone thinks that Dean can't decide what's good for him but overall I'm good with it.

15. But it needs more Cas. ;__________; WHERE'S MY NERDY DUDE WITH WINGS.

Also, where's the Sassy fic where he answers Sam's prayers? Because I'm very sad that it hasn't been written yet.

16. Anyway, my two cents: domesticated!Dean won't last for another couple episodes, and I'm mostly unspoiled, so I just hope it ends with as much pain for everyone involved as possible. And eeee, show is back and I'm good with it, so yay for that.
 
 
feeling: contemplativecontemplative
 
 
 
bold_seer: rebel angelbold_seer on September 25th, 2010 11:03 am (UTC)
My streaming stopped working X minutes in; watching the rest later.

So far: Saturday is a horrible day for TV, I hate Adidas!Dean and I didn't like the montage at the beginning (it felt like a bad parody of the well-done montage in 5x03). WANT MY DEAN'S PAL CASTIEL ASAP.
the female ghost of tom joad: supernatural castiel indeed confused..janie_tangerine on September 25th, 2010 11:06 am (UTC)
Sat is definitely horrible for TV. Do not like. I LIKED FRIDAY BETTER.

Adidas!Dean was wtf but I liked the montage, mostly because it reassured me that Dean still keeps a gun under the bed. ;) AND I NEED MORE CASTIEL TOO. (I'm about to throw out a bad joke but if you're 100% unspoiled I won't. I'm like 90% unspoiled, btw, but just to be sure. XD)
bold_seer: noirishbold_seer on September 25th, 2010 11:15 am (UTC)
Please do. Bad jokes are always welcome. I'm not 100 per cent unspoiled, and I do read ep reactions before having seen the ep, so -

Looking forward to - 6x03, is it?
the female ghost of tom joad: supernatural castiel 4.0janie_tangerine on September 25th, 2010 11:23 am (UTC)
Well, then if you know what's the title of 6x03, then you will also agree with me that it'll be a failed episode if no one mentions Switzerland, Italy, the Borgias and cuckoo clocks. ;) (-> that was the bad joke.)

Tbh we could calmly skip from 6x02 to 6x03 right this moment. XD
bold_seer: faintbold_seer on September 25th, 2010 11:41 am (UTC)
Aaaah, I see. (Or erm, brotherly love?)

Is Misha Collins still a (kinda-)regular?
the female ghost of tom joad: supernatural castiel halojanie_tangerine on September 25th, 2010 02:57 pm (UTC)
I think Misha is. I mean, on the CW poster it says starring JA, JP and Misha Collins, so. :/
Kros_21kros_21 on September 25th, 2010 11:42 am (UTC)
Non è stata la mia premiere preferita infatti ma non mi sento di lamentarmi. Mi hanno gestito bene tutta la situazione con Lisa, come hai detto, e quello è già molto. Pensavo che mi avrebbero propinato un quadretto felice e sdolcinato e invece era pacifico senza essere melenso.

Ma, alla fine io capisco perchè tutti sono stati in silenzio e hanno lasciato Dean stare... considera che se Sam fosse andato subito a recuperarlo tutti avrebbero detto che è un egoista.
Non ho ben capito l'esigenza di riaverlo in azione ora... il discorso di Sam alla fine era un po' enigmatico. Secondo me nella gabbia sono successe cose turche. Ora Sam mi sembra così distaccato da tutto.

Quel nonno ha qualcosa che non mi piace e non so ancora cosa.... non mi fido.....

the female ghost of tom joad: j2janie_tangerine on September 25th, 2010 03:01 pm (UTC)
Infatti, secondo me per dove erano finiti nella quinta meglio di così non potevano fare. ok, poteva uscire fuori Castiel da qualche parte

Comunque sottoscrivo riguardo Lisa, poteva andare molto peggio ma non mi è dispiaciuto per niente, e almeno non si sono dati allo sdolcinato al 100%. Il che posso solo apprezzare. XD

considera che se Sam fosse andato subito a recuperarlo tutti avrebbero detto che è un egoista.

Anche vero, ma Dean non l'avrebbe pensato, il che basta a non farmi piacere sta cosa XD seriamente, i loro motivi li capisco anche, ma se fossi Dean sarei incazzata. Ma tanto. ;)

Sì, comunque Sam ha bisogno di parlare un po' dei suoi sentimenti con qualcuno. ;) ;) ;)

Sinceramente TUTTA la parte Campbell non mi ispira per niente. Il nonno per ora passa solo perchè era in X-Files. ;)
Switchblade Sister: SPNswitchbladesis on September 25th, 2010 12:56 pm (UTC)
And tbh sorry but if my brother appeared after one year telling me that he never said he was alive for my own benefit and then said that ooops, maybe I should drop everything and get back to hunting with people I know from Adam, I would say no too.

This is where is where I'm going to be a smartass and point out that no, he knows (poor, forgotten) Adam better than the rest of the Campbells. :P

But yeah--those were some poor life choices, Sam.
the female ghost of tom joad: tangerinesjanie_tangerine on September 25th, 2010 03:02 pm (UTC)
LOL you're allowed to be a smartass and yeah, Dean probably knows that Adam a lot better than everyone else in the Campbell lot. ;) Indeed poor life choices, indeed.

(btw, now I want Adam to get resurrected too. It'd be just fair. XD)
Switchblade Sisterswitchbladesis on September 25th, 2010 03:58 pm (UTC)
I'm just imagining Adam stuck in the pit by himself, being all like HAY GUYS! GUYS?! WHERE'D EVERYBODY GO? . . . hello?

I don't know where Michael went off to. Maybe Borneo.
the female ghost of tom joad: supernatural + nick cave = otpjanie_tangerine on September 25th, 2010 06:32 pm (UTC)
... BUT POOR ADAM, I WANT TO HUG HIM. OT: you just reminded me of this commercial we had here in Italy. It was for a mineral water which was/is particularly low on sodium and there was this small sodium molecule being all HEEEEY! HEY GUYS! WHERE ARE YOU? I FEEL SO ALONE!! :((( and then clearly no one else ever got to her/it because said water was low on sodium. Did I just compare Adam to a sodium molecule? Poor baby. *hugs him*

If Michael really left him there and went to Borneo then he's a bigger dick than I thought he was. :(((
...a kind of sweet metaphysical blur...: swan songhitlikehammers on September 25th, 2010 01:45 pm (UTC)
I totally agree about the SPN day change; Friday nights are not for show watching, and I suspect Saturdays cannot be much better. Though I am happy they changed it from Thursdays, and a number of my other shows moved/stayed on Thursdays, and I can only record so many at a time :\

I liked it too; I think there's definitely a level of context to be taken into consideration, because it's not as if they can just pick up and start over without dealing with where they went and what they did in 5.22 and the build-up to that point.

I did like Lisa in this episode -- my biggest beef with her and Ben was that they weren't fully realized, and the two of them as a unit were little better than most of the other throw-away characters in the show, and then were just pulled back for apparent convenience in the end of last season, after being largely ignored up to that point. I agree that, unless they ignore that Dean went to them for Sam, it's still not what Dean WANTED. One of the parts that got me from the new episode was when Dean says that what he WANTED was his brother. Them's the facts, and they're either going to need to deal with it or shove it under the covers and hope no one notices.

Domesticated!Dean isn't my bag, either, but like you said, his characterization made sense. He was reluctant, and he was doing it at least in part (perhaps/likely a large part) for Sam, so the sense of duty not only to his new family-unit with Lisa and Ben, but also to his brother and his blood family was still apparent, regardless of his suburban-ation, so to speak.

I do NOT AT ALL approve of lying to Dean. Sam's basically notorious for making shit decisions, so him... yeah, but Bobby? Really? Yeah... I mean, I have suspicions as to where they might be going with the whole idea, and if some of those suspicions, versus others, are correct, then I kind of get it, and understand why they're doing it. But even so... it's just such a breach of character. I don't think it was a good choice. I desperately want Dean punching someone, too; I almost wrote it last night after I watched the ep, in fact.

Sam, similarly, I just... yeah. It fits with some of my "suspicions" about their plan for the season (I'm avoiding saying what they are because I don't want to spoil anyone, in case they include little tidbits I've heard along the way, because I generally forget what's "spoilery" and what I just come up with in my head, sometimes), but still. Sam should be less of a lameface, and soon.

Cas does need to return, immediately. More hugs should definitely happen. The Campbells are... hmmm, odd -- as you indicated, the idea is better, I think, than the execution (I have more suspicions, but I'll not speak on those). And it's a DEFINITE issue when they look down on Dean. Just... no. Djinns are VERY cool, and I'm looking forward to revisiting the MOTW idea, as well.

We'll see where next week goes, I guess. I'm going to now shut up, because I've babbled a lot and am likely boring you.
the female ghost of tom joad: supernatural dean sam genjanie_tangerine on September 25th, 2010 03:12 pm (UTC)
First thing: babble at me all you want. I'm all for rambling discussions and I don't get easily bored. ;)

That said, Saturday mornings are not made for watching shows. But if I don't watch it as soon as I can download it in the morning I know I'll end up being spoiled in 3, 2, 1, so I'll just have to deal with it. Blah. I liked it when I could watch it along with the vampire porn on Fridays. :(

That said word about the context. They needed to deal with the whole fallout from 5x22, and as things were I think this was as good as it was going to get.

I agree that, unless they ignore that Dean went to them for Sam, it's still not what Dean WANTED. One of the parts that got me from the new episode was when Dean says that what he WANTED was his brother. Them's the facts, and they're either going to need to deal with it or shove it under the covers and hope no one notices.

Word. I think that it's enough to invalidate any argument pro 'not telling Dean because he had a shot at normal'. He didn't WANT it in the beginning, and sorry but if he has learned to want it I can't fault him for not leaving. I mean, seriously. He stated it, they all were totally wrong, period. Or that's my opinion. ;)

And word about what you said about domesticated!Dean. I mean, he isn't my thing but jfc he went there, he learned to live with it, he might have learned to like it and I can't fault him for it, and then he's supposed to just drop them? He has obligations to them now as well. :/

I do NOT AT ALL approve of lying to Dean. Sam's basically notorious for making shit decisions, so him... yeah, but Bobby? Really

THIIIS. WE'RE SO ON THE SAME PAGE. I'd hate it so much if someone made decisions for me without even informing me (which is what they did) and I'm not buying it for a second that it'd have been better in the long run. I can get their perspective but they still totally fucked there. And if you write Dean punching someone I'll cheerlead you on it because I was hoping like burning that he would. He'd have totally all the rights too.

Also if you want to share your suspicions go ahead! I'm not really spoiled but I know the general stuff and you probably wouldn't ruin me anything. And I'm interested to hear it because if it helps making sense of Sam.. XD but yeah. He should get a grip. Like, in the next two episodes.

if no one hugs with Castiel when he's back I'll headdesk and cry and give up on it forever. Tho considering how 5x22 ended I don't see it happening. Fff whyyy. Also WHERE IS CAS ANYWAY I NEED MORE MISHA THANK YOU. ;)

Campbells = ODD indeed. Exactly the word I wanted. And yep, idea >> execution indeed. And NO ONE LOOKS DOWN ON DEAN after all the crap he went through. /is protective/

The Djinns were great! If they manage to spice up the MOTW thing it'll be awesome. And yeah, let's see where it goes. And it needs more Cas btw. ;)
...a kind of sweet metaphysical blur...: highway to hellhitlikehammers on September 26th, 2010 08:23 pm (UTC)
And if you write Dean punching someone I'll cheerlead you on it because I was hoping like burning that he would.

Because of you, doll, I so went there.
(Deleted comment)
the female ghost of tom joad: tangerinesjanie_tangerine on September 25th, 2010 06:30 pm (UTC)
I NEED CAS STAT AS WELL. I CAN'T COMPUTE IF HE ISN'T AROUND. <3

And heee the sassy was amazing. ;)
(Deleted comment)
the female ghost of tom joad: assbut!!!!!janie_tangerine on September 25th, 2010 06:29 pm (UTC)
AND SAT. MORNING FOR US? I LOATHE IIIIT. I WANT IT BACK ON FRIDAY. OR THURSDAY. As you want to see it. :((
sevvy23: deancashotsevvy23 on September 25th, 2010 08:15 pm (UTC)
it was a pretty decent episode, all things considered.... I mean, i'm not into domesticated!dean either, but it was much more bearable that i feared it might be. I'm happy Dean isn't all lovey dovey with Lisa but good old Dean, self sacrifying and responsible... god i wanna hug him too!!!!
I wonder how many time sam is gonna break his brother's heart... i mean, ONE FUCKING YEAR??? And the dude says no to the Impala, knowing perfectly what it means to Dean.. But still, i love Sammy so i'm waiting to see what coming next!!
And Bobby lying to Dean about Sam? So not ok with it i don't even have word to explain how WRONG it feels...
And yeah, i'm totally in Cas withdrawal... I WANT MY HOLY TAX ACCOUNTANT!!!! But i kinda love the anticipation, thought ;)
As for the Campbell, i don't like them very much right now.... Dean IS a professionnal, fuck you very much cousin!!
So, basically, not the best epi ever, far from it, but hell my show is back and i'm happy :)
the female ghost of tom joad: supernatural dean/cas point of no returnjanie_tangerine on September 26th, 2010 04:53 pm (UTC)
Word. I'm not into the domesticated but they could have done a looot worse with it so I'm not minding for now. And not having Dean COMPLETELY domesticated was good. And he needs a lot of hugs. And to punch a Campbell. Possibly two.

Lol, I love Sam too so for now I'll just chalk it up to:

1) PSTD;
2) staying too long with Skinner & co, especially the cousins.

On my fl a bunch of people had awesome explanation for Bobby lying and I COULD see why he'd do it but it's still wrong on principle. You just don't do something like that. Especially when you have the incarnation of abandonment issues that is Dean. :////

I NEED THE HOLY TAX ACCOUNTANT SOON. WHEN IS HE COMING DAMMIT. CAS-LESS SHOW = I DON'T APPROVE.

Dean IS a professionnal, fuck you very much cousin!!

THIS. I forgive the gramps for now because he was Skinner but that random cousin? Die in a fire.

Or better, when Castiel shows up again, he can do it in his real form and burn said random cousin's eyes out. I want to see him being professional after. /bitches

So, basically, not the best epi ever, far from it, but hell my show is back and i'm happy :)

Word. ;)
Fangirlage like WHOA.: SPN // S&D - It's okay Puppyhopelessfangirl on September 25th, 2010 08:24 pm (UTC)
TVP:
-MAAAAAATT. DDDDD= Um yeah, the boy needs to be clued in on, um, everything. It's gone on so long now that I know his reaction is going to be so much worse than if he found out about any of this bit by bit. I'm so worried about him.
-I love the Caroline/Stefan BFFness.

SPN:
-I'm optimistic about the Lisa storyline. As much as I hate it when Sam and Dean part ways, I'm very glad that Dean didn't just up and leave Lisa and Ben. I don't know how they're going to handle that storyline, but I'm hoping they'll keep treating it fairly.
-The main thing I didn't like about how they ended it was that Sam sounded so casual about saying goodbye to Dean again. I mean yeah, Dean might be trying to stay out of hunting, but that doesn't mean they can't keep in close touch for God's sakes! Sam was acting like they wouldn't see each other for a while and that it was cool. THAT'S NOT COOL, DUDE!
-Sam praying to Cas made me smile like a fool. And not even in the Sassy sense, really... I just love it when they're friends. =D That said, CHECK YOUR ANSWERING MACHINE, CAS. YOUR WINCHESTERS BE PRAYING TO YOU, BOY.
-Dean/Lisa and Campbells and Bobby being in on the big Sam secret was all too overwhelming. I think they should've saved SOMETHING for another episode cause you just sat there going "What? HUH? WHAT?" the whole time.
-LOL, you actually made a good point about this premiere in comparison to others. I liked it, but didn't think it was OMGAMAZING, which seems to be the general consensus. And it certainly pales in comparison to most other SPN season premieres, but when I compare it to Magnificent Seven, I realize it really isn't a disappointment at all, lol. I freaking hated Magnificent Seven, man. *shakes head*
-YED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! \o/

Edited at 2010-09-25 08:25 pm (UTC)
the female ghost of tom joad: supernatural dean sam genjanie_tangerine on September 25th, 2010 08:45 pm (UTC)
TVP:

Ikr about Matt? God, he's going to turn into Hulk when he finds out that he was the only one missing on all the vampire fun. (He can have a club of not-clued-in with Dean! XD)

Caroline/Stefan being all LET'S BE BFFS AND KILL FLUFFY BUNNIES is my new favorite thing. XDDD

SPN:

I'm glad that Dean didn't leave too. As much as I'm not into him being domesticated they dealt well with it and no freaking way that he was going to just pack and move away. Jesus, he has obligations and Sam should know that. Not to mention that in his place I'd be so pissed. ;)

it was that Sam sounded so casual about saying goodbye to Dean again.

WORD. I mean, maybe it also was because the time was over and as you said later they had all that shit piling up and they couldn't flesh it out a bit more but it still was the most anticlimactic goodbye ever. ://

CAS NEEDS TO ANSWER THAT PHONE NOW. AND YOU'RE SO RIGHT ON THEM BEING ALL <333 WHILE THEY'RE FRIENDS. Maybe Cas can get back and be all bffs with Sam and maybe Sam will stop hiding his PSTD. ;) THEN AGAIN I NEED CAS TO GET BACK DOWN ON EARTH ASAP OR I'LL FREAK. WHERE'S MY NERDY DUDE WITH WINGS. :(((

I think they should've saved SOMETHING for another episode cause you just sat there going "What? HUH? WHAT?" the whole time.

My reaction exactly.

Nah, I don't think it was OMGAMAZING either, but tbqh I don't even remember what the fuck was going on in the Magnificent Seven except for Bobby being generally awesome and Dean having threesomes. This one was a lot better than that. XDDD

YEDDDDDDDDDDDDDDDDDD I MISSED YOU. \o/
Laura: THE NEW WINCHESTER FAMILYelise_509 on September 26th, 2010 04:00 am (UTC)
TVD - Tyler & Jeremy and Alaric & Damon need to make out, definitely. And Mason can just jump in there with someone, anyone, for fun. :)

I think Sam's hell was the worst possible kind of hell there ever could be, so despite his short stay I think he's scarred far worse than Dean was (Lucifer and Michael battling it out in a cage in hell? Yikes.). But I also suspect that he's shut himself down even more to stop himself from missing Dean. It's like he's shut down every emotion so he won't have to feel anything at all.

As for not telling Dean, ITA - not right. But I understand where Sam was coming from. He got it in his big ol' Sam head that Dean would be better off without him (I mean, Sam pretty much thinks he's responsible for everything bad that ever happened to Dean, up to and including the apocalypse itself) and that guilt blinded him from seeing "Oh, duh, NOT telling Dean isn't cool." I think Sam believed he was giving Dean what he wanted and that if he came back, Dean would return to hunting out of obligation to Sam. When basically it was the other way around, with Dean feeling obligated to be with Ben and Lisa b/c Sam told him to. So maybe it boils down to Sam's self-worth and the power of denial? Sam saw himself and the hunting life as a burden that would drag Dean down, he thought Lisa and Ben meant Dean was free. He thought it would be cruel to take Dean from that, not that it was cruel not to tell Dean he was alive. Sadly, I think Sam's in a place where he thought Dean really would move on and get over it. But we know better!

And I think Bobby didn't want to drag Dean back into hunting either because he was too happy to see Dean finally get out, b/c I often think Bobby wishes he himself had never been in the hunting life either and got to have a vicarious wish fulfillment via Dean. They still shouldn't have left him in the dark, but I think their own issues were majorly clouding their judgment. It was like they were projecting their own personal shit onto the idea of Dean and not dealing with the obvious reality that Dean would be out of his mind with grief.

Anyway, I blather. Point is - boys are back and better be officially reunited and on the road soon. The end.
the female ghost of tom joad: supernatural castiel indeed confused..janie_tangerine on September 26th, 2010 04:44 pm (UTC)
Mason is totally welcome to join in any threesome he wishes, as far as I'm concerned. I approve highly of him sticking around, possibly in chains. Also if Jeremy & Tyler don't make the hell out I'll cry. (Damon/Alaric as well, but they're bffs, I can be satisfied for now.)

Well yeah, being in a cage with Lucifer probably wasn't a walk in the park. Hanging out with your bitchy cousins probably didn't help him either. *couuugh* lol how obvious am I with not liking the Campbells? Anyway yeah, it makes sense that he's like this because he's just shutting himself out. I totally get that. Which is why I'm not giving up on him or anything.

Also, since we're here, if Sam is out and Skinner is out, did poor Adam get the short end of the stick again? Because it seems unfair that he fell down too and he was the only one not getting resurrected.

Even if I'd have still punched him if I were Dean. ;) Nah, seriously, I can see why Sam wouldn't say anything and your explanation for Bobby not saying anything either makes total sense, but

I think Sam's in a place where he thought Dean really would move on and get over it. But we know better!

that's kind of it and seriously. SERIOUSLY. Dean MOVING ON FROM SAM DYING when we all know how it went the first time? It kind of just makes me go headdesk and 'oh dear Winchesters YOU DO HAVE ISSUES' because no way Dean would have ever gotten over it anytime soon. But yeah, you're so right on both Sam/Bobby's issues clouding their judgement. Still,

It was like they were projecting their own personal shit onto the idea of Dean and not dealing with the obvious reality that Dean would be out of his mind with grief.

you said that all here. Seriously. Argh, I think a group hug is needed here. (Though Dean still needs to punch someone at some point. Possibly a random Campbell. Okay, right, I'll cut it.)

ff, do blather away. ;) And I think they'll be reunited shortly, it can't exactly go on with Dean hunting part-time.

(Also dammit I need some more Cas.)

Edited at 2010-09-26 04:46 pm (UTC)
Lady Macbeth: Supernatural Team Willladymacbeth77 on September 26th, 2010 11:07 am (UTC)
Guarda, io pensavo molto peggio tesoro...
Quiindi sinceramente posso dire che mi è piaciuta. Non mi piace la storia di fondo di tutta la stagione (i Campbell, il destino dei cacciatori), però non posso dire che mi sia dispiaciuta.
Sono freddi i fratelli, è vero, però sto dando il beneficio del dubbio a tutto quanto. Vediamo e speriamo.
the female ghost of tom joad: supernatural team free will #2janie_tangerine on September 26th, 2010 04:37 pm (UTC)
Io per fortuna ho evitato tutti gli spoiler e di base sapevo quasi niente, e da quello che sospettavo poteva essere infinitamente peggio. ;__; per ora non mi lamento. I Campbell devono sparire il più presto possibile però. >> Okay, il nonno forse si salvicchia perchè era SKINNER, ma gli altri possono tranquillamente... non lo so, farsi accecare da Castiel quando ci sarà il suo epico ritorno. ;) ;) ;)

Massì via. Vediamo come procede e speriamo in bene.. ♥
(Deleted comment)
the female ghost of tom joad: supernatural team free will #3janie_tangerine on September 26th, 2010 04:19 pm (UTC)
I just find them so utterly wrong on Dean. XD Also I kind of hate trackers in general lol, but I did appreciate the bare feet. I'll take a guy in jeans any day though. XD and no, golf isn't a sport. ;)
lover all aloneinvisiblelove on September 28th, 2010 12:41 am (UTC)
Since when I became this OMG I WANT TO HUG YOU with Dean? Right, maybe since sometime in S1. Whatevs.
That's basically my perpetual state with regard to Dean. And Sam. ....and Cas. And most of the boys of Lost. LOL

I'm so tired of all the fandom haterade. I seriously need to just steer clear of comments and entries that don't include capslock LOL :p